Zdroj: http://truckgame.cz/index.php?a=archiv-novinek-web/vydani-scs-blender-tools-verze-1.0 • Vydáno: 10.1.2016 19:20 • Autor: Nikytka
Po téměř dvou letech tvrdé dřiny přichází plnohodnotná sada nástrojů určená pro tvůrce módů, která by měla disponovat stejným výkonem a flexibilitou, jako interní nástroje založené na softwaru Maya, který používají i vývojáři. Více informací uvnitř článku.
Tato sada nyní zcela podporuje tvorbu nejrůznějších předmětů ve hře: trucky, okolní AI provoz, modely, křižovatky, silnice a jiné objekty, včetně určení drah pohybu pro AI provoz apod.
Dosud byli tvůrci módů odkázáni jen na nástroje, které si sami vytvořili a i přesto dokázali vytvořit neuvěřitelné věci. Pro vývojáře je vzrušující sledovat, kolik skvělých módů již bylo vydáno a kolik nových se neustále objevuje. "Nepopíráme, že se k této párty připojujeme poněkud pozdě – jsou to již tři roky, co byl ETS2 vydán… Takže proč se s tím vůbec obtěžujeme?"
Úvodem je nutno říct, že tým SCS věří ve velmi dlouhou životnost jejich her – Euro Truck Simulator 2 a American Simulator. Rozhodně plánujou vylepšovat a zdokonalovat se i v mnoha následujících letech a s World of Truck, které je případně propojí pod jednu střechu, je zde stále velký potenciál pro mnoho nových módů.
Nicméně ještě důležitější je pro vývojáře objevovat nové příležitosti, které skrývá obsah vytvářený uživateli. Pro mnoho herních vývojářů je velkou inspirací sledovat, co dělá Valve s jejich hrami. Příkladem může být Counter Strike: GO, Team Fortress 2 nebo Dota 2. Jejich schopnost spolupracovat s fanouškovskou komunitou a integrovat uživateli vytvářený obsah je prostě úžasná.
S nadcházející podporou skrze Steam Workshop – ano, tohle je takové malé navnadění! ;) – Tým SCS by rád našel cestu jak přitáhnout tvůrce nejlepších módů a nabídnout jejich tvorbu skrze oficiální distribuční kanál, či případně uvést do provozu takový business model, který by jim umožnil stát se součástí běžného herního obsahu. Ale dříve než o tom vůbec začnou přemýšlet, musí si být zcela jisti, že uživatelský obsah je vytvořen a udržován skrze standardizované nástroje, které jsou pod kontrolou a které se dají aktualizovat kdykoliv se to potřebuje - nástroje, které i oni používají. Tvůrci módů ví, že vývojářům se herní formáty občas mění – především v situacích, kdy potřebují vytvořit prostor pro nové funkce, vyžadující předělání a přeexportování starých modelů. Pokud chtějí, aby tento uživatelský obsah fungoval ihned po vydání nového updatu hry, nelze čekat, až vývojáři neoficiálních nástrojů vydají aktualizace (pokud vůbec) podporující změněný formát. Aby mohli otevřít brány oficiálně podporovaným módům, potřebují sadu oficiálních a dobře podporovaných nástrojů.
Od doby, co byla vydána předešlá aktualizace umožňující tvorbu tahačů, byly přidány tyto věci:
Wiki je pravděpodobně nejdůležitějším místem pro SCS Blender Tools. Najdete zde veškeré potřebné kroky, které je nutné udělat k tomu, abyste tento nástroj mohli používat. Také zde naleznete link ke stažení SCS Blender Tools. A případně zde také naleznete veškeré zdrojové kódy, které se jistě budou hodit programátorům.
https://github.com/SCSSoftware/BlenderTools/wikiVývojáři vytvořili speciální větev fóra, zcela věnovanou SCS Blender Tools. Pokud si myslíte, že jste v jejich nástrojích nalezli nějakou chybu nebo se ohledně nich chcete na něco zeptat, případně byste rádi sdíleli vaše vědomosti s ostatními lidmi – toto je místo přesně pro vás. Fórum budou pravidelně sledovat a snad i poskytovat cenné rady. Nicméně i přesto není v jejich silách odpovídat každému a reagovat na všechny žádosti o pomoc.
http://forum.scssoft.com/viewforum.php?f=159V případě že zapomenete všechny výše uvedené odkazy, vždy můžete začít v sekci věnované módům na stránkách Euro Truck Simulator 2. Veškeré odkazy zde uvedené, se vám budou hodit nejen při práci s SCS Blender Tools, ale i jako pomoc a návod pro vytváření veškerých dalších módů.
http://www.eurotrucksimulator2.com/mod_tools.phpDoporučujeme vám, abyste si všechny modely naimportovaly a zkontrolovali je. Jakmile si alespoň trochu osvojíte Blender, nic vám již nebude stát v cestě!
Zdroj: blog SCS Software