Facebook

Statistika

Online

Příspěvky uživatele


< návrat zpět

Všiml jsem si několika bodů, které mě vedou k závěru, že občasný pokles FPS je spíše vinou grafických glitchů a nedolazenosti (jinak podle mě pro potřeby hry výborně udělaného) enginu.
- hra mi jede plynule (i když jsem musel kvůli trochu zmenšit nastavení), ovšem někdy v určitých místech se najednou FPS propadne třeba i na 5fps. Nicméně podle mě to není způsobeno složitostí scény, prostě se "do záběru" dostane nějaký neviditelný bod, který hru strašně zpomaluje. Nějaká singularita :). Jakmile se ten bod dostane "ze záběru" (nevím přesně, co to je - nějaká geografická lokace nebo jiné auto), tak se hra zase rozjede plynule.
- sekání ve městech. Ano, to je bolest. Tady je podle mě nějaká chyba v tom, že hra zbytečně počítá a vykresluje i scénu, která je mimo záběr kamery. Například jsem v tunelu pod městem a hra se seká úplně stejně. Náročnost vykreslované scény neodpovídá snížení FPS. Hodně se mi to stává například v Oslu - ProMODS. A taky mi neříkejte, že pár hranatých baráčků je takový žrout výkonu; můj PC dokázal vykreslit plynule už horší věci :)
- někdy v minulých verzích hry (nebo to bylo způsobeno mody; teď už mám nahrané jen ProMODS + tandem) se mi hra v určitých chvílích nesnesitelně sekala proto, že se občas objevil jakoby "autobus zanořený do návěsu s auty" - počítání kolizí tohoto grafického glitche stálo asi procesor hodně času.
- během sekání jde vidět, že hra taky nestíhá generovat auta a nové se objevují přímo přede mnou...
- to podstatné: hra se mi někdy začne strašně sekat, když přepnu do Windows a zpět. Musím několikrát přepnout do menu, popř. znovu do Windows a zpět než se umoudří a zas se rozjede. Opět, je to chyba způsobena nějakým paměťovým bugem, nikoli grafickou scénou samotnou.
- pozn. všechny tyto sekání mají společné to, že jsou rovnoměrné - tedy FPS nekolísá, prostě je kolem 5 - 10FPS (odhadem) a to konstantně. Spíše to vypadá na procesorové zpomalení než grafickou kartu (která jinak engine zvládá), ale nevyznám se..
- dost možná to všechno souvisí s konfigurací mého systému, každý to má jinak..

No, předělat mapu by vyžadovalo překopat celou hru. Také by to rozbilo současný "stav projetí" (spousta cest by zšedla).

Oproti ETS2 bych přidal více variabilní "puzzle části" cest - přece jenom co se po chvíli omrzí je těch několik stejných nájezdů a křižovatek pořád dokola. Taky by se hodilo víc a zajímavějších upgradů do kamionu (funkčních, nejenom kosmetických), možná i spojeno s RPG prvky (např. určitý upgrade za určitý herní styl) - jasně, že to už jsou více herní než simulátorové věci, ale část lidí by to snad ocenila. A za třetí bych vylepšil cesty ve městech, aby nepůsobily tak uniformě a bylo tam více specifických prvků (např. jiné povrchy a podobně).