Facebook

Statistika

Online

Kategorie: web-novinky

Vydání SCS Blender Tools verze 1.0

Po téměř dvou letech tvrdé dřiny přichází plnohodnotná sada nástrojů určená pro tvůrce módů, která by měla disponovat stejným výkonem a flexibilitou, jako interní nástroje založené na softwaru Maya, který používají i vývojáři. Více informací uvnitř článku.

Tato sada nyní zcela podporuje tvorbu nejrůznějších předmětů ve hře: trucky, okolní AI provoz, modely, křižovatky, silnice a jiné objekty, včetně určení drah pohybu pro AI provoz apod.

img

Dosud byli tvůrci módů odkázáni jen na nástroje, které si sami vytvořili a i přesto dokázali vytvořit neuvěřitelné věci. Pro vývojáře je vzrušující sledovat, kolik skvělých módů již bylo vydáno a kolik nových se neustále objevuje. "Nepopíráme, že se k této párty připojujeme poněkud pozdě – jsou to již tři roky, co byl ETS2 vydán… Takže proč se s tím vůbec obtěžujeme?"

img

Úvodem je nutno říct, že tým SCS věří ve velmi dlouhou životnost jejich her – Euro Truck Simulator 2 a American Simulator. Rozhodně plánujou vylepšovat a zdokonalovat se i v mnoha následujících letech a s World of Truck, které je případně propojí pod jednu střechu, je zde stále velký potenciál pro mnoho nových módů.

Nicméně ještě důležitější je pro vývojáře objevovat nové příležitosti, které skrývá obsah vytvářený uživateli. Pro mnoho herních vývojářů je velkou inspirací sledovat, co dělá Valve s jejich hrami. Příkladem může být Counter Strike: GO, Team Fortress 2 nebo Dota 2. Jejich schopnost spolupracovat s fanouškovskou komunitou a integrovat uživateli vytvářený obsah je prostě úžasná.

S nadcházející podporou skrze Steam Workshop – ano, tohle je takové malé navnadění! ;) – Tým SCS by rád našel cestu jak přitáhnout tvůrce nejlepších módů a nabídnout jejich tvorbu skrze oficiální distribuční kanál, či případně uvést do provozu takový business model, který by jim umožnil stát se součástí běžného herního obsahu. Ale dříve než o tom vůbec začnou přemýšlet, musí si být zcela jisti, že uživatelský obsah je vytvořen a udržován skrze standardizované nástroje, které jsou pod kontrolou a které se dají aktualizovat kdykoliv se to potřebuje - nástroje, které i oni používají. Tvůrci módů ví, že vývojářům se herní formáty občas mění – především v situacích, kdy potřebují vytvořit prostor pro nové funkce, vyžadující předělání a přeexportování starých modelů. Pokud chtějí, aby tento uživatelský obsah fungoval ihned po vydání nového updatu hry, nelze čekat, až vývojáři neoficiálních nástrojů vydají aktualizace (pokud vůbec) podporující změněný formát. Aby mohli otevřít brány oficiálně podporovaným módům, potřebují sadu oficiálních a dobře podporovaných nástrojů.

img

Od doby, co byla vydána předešlá aktualizace umožňující tvorbu tahačů, byly přidány tyto věci:

  • Rozsáhlá knihovna předpřipravených shaderů pokrývající veškeré hráčské potřeby
  • Kompletní podpora pro objekty obsahující spojení a pravidla pro AI provoz, hráčské interakce, apod. včetně importu a exportu
  • Implementace vyhlazování materiálů
  • Implementace materiálových charakteristik (méně předpřipravených shaderů, větší archiv shaderů)
  • Nový systém pro zobrazení upozornění a chyb v 3D náhledu (již není potřeba používat konzoli pro zobrazení následků varování)
  • Nový systém správy barev shaderů, díky kterému vypadají stejně jak v Blenderu tak i následně ve hře
  • Vertex color alpha lze nyní použít jako další přídavnou vrstvu vertex color
  • Vložení vlastních kolmic
  • Proper handling for meshes with back faces on import
  • Proper handling of initially scaled bones
  • Náhled textur vybraných v prohlížeči souborů
img


Co potřebujete, abyste mohli začít



GitHub Wiki

Wiki je pravděpodobně nejdůležitějším místem pro SCS Blender Tools. Najdete zde veškeré potřebné kroky, které je nutné udělat k tomu, abyste tento nástroj mohli používat. Také zde naleznete link ke stažení SCS Blender Tools. A případně zde také naleznete veškeré zdrojové kódy, které se jistě budou hodit programátorům.

https://github.com/SCSSoftware/BlenderTools/wiki

Fórum

Vývojáři vytvořili speciální větev fóra, zcela věnovanou SCS Blender Tools. Pokud si myslíte, že jste v jejich nástrojích nalezli nějakou chybu nebo se ohledně nich chcete na něco zeptat, případně byste rádi sdíleli vaše vědomosti s ostatními lidmi – toto je místo přesně pro vás. Fórum budou pravidelně sledovat a snad i poskytovat cenné rady. Nicméně i přesto není v jejich silách odpovídat každému a reagovat na všechny žádosti o pomoc.

http://forum.scssoft.com/viewforum.php?f=159

ETS2 web, stránka módy

V případě že zapomenete všechny výše uvedené odkazy, vždy můžete začít v sekci věnované módům na stránkách Euro Truck Simulator 2. Veškeré odkazy zde uvedené, se vám budou hodit nejen při práci s SCS Blender Tools, ale i jako pomoc a návod pro vytváření veškerých dalších módů.

http://www.eurotrucksimulator2.com/mod_tools.php

Doporučujeme vám, abyste si všechny modely naimportovaly a zkontrolovali je. Jakmile si alespoň trochu osvojíte Blender, nic vám již nebude stát v cestě!

Zdroj: blog SCS Software
Překlad: icon Scaild

print Formát pro tisk

Komentáře rss


icon , Zbytečná práce No.2 odpovědět
lessus
Vážně, místo drbání se s překladem a přidávání starších a ne již zrovna aktuálních článku, se raději vrhněte na doplňování informací na stránkách. Myslím tím sekce v levém sloupci navigace, jako například Města, Tahače, Herní mapa...Zkrátka, skoro každá ta sekce by si zasloužila aktualizaci, jelikož v případě, že tyto stránky navštíví nějaký nový hráč, tak se příliš aktuálních informací nedozví. Respektive ne těch novějších (+- rok a půl či dva). Nebo i v tomto případě administrátoři argumentují, že jím chybí překladači? 5 Ono je sice hezké, že někdo vytvoří tak pěkné stránky plné informací a stráví jejich tvorbou desítky hodin, avšak taky je potřeba ty stránka udržovat i nadále aktuální. A na tyto záležitosti žádné překladatele potřeba není, čili zodpovědnost jde přímo za administrátory...
icon odpověděl(a)
Derby
lessus: Tak 1. nechci aby se tady spustila lavina komentářů (urážky na ostatní atd.) 2. Už i u minulého článku jsi psal něco podobného a myslím si, že je dobré, aby tyto stránky měly každý článek přeložený a zveřejněný... 3. Podle mě je nutné nabrat nové překladatele (co vím, tak s výběrem se jde do finále), jelikož navštíví stránky nový hráč, ale nebude mít zrovna skvělou angličtinu, tak si rád přečte článek v češtině. 4. Ano souhlasím s tebou, že by se hodilo aktualizovat celkově stránky, ale pokud to dělá někdo ve svém volném čase, tak to i docela chápu...
icon odpověděl(a)
lessus
Já rozhodně nikoho neurážím a ani se nesnažím zpochybňovat něčí práci, ale než dopřekládávat několik týdnu staré články, tak mi přijde prioritnější se raději zaměřit na další část webu. Ty tvrdíš, že když přijde na stránky hráč, tak si rád přečte článek v češtině. To sice ano, ale to je tak jediné, co tady udělá, pokud tedy opominu forum. Chce to zkrátka sjet jednu podstránku za druhou a doplnit či zaktualizovat informace. No a to, že to někdo dělá ve svém volném čase a zadarmo...to je sice velice hezké, ale možností je více...buď to teda zruším úplně, když na to nemám čas nebo se začnu starat nebo si najdu lidi, kteří se o to budou starat. A myslím si, že zrovna v těch podstránkách tolik práce není. Pokud k tomu sedne rozumný člověk tak to zanedlouho zmákne a taky to není o tom, že by ty podstránky vyžadovaly aktualizace každý týden. Avšak bylo by fajn, kdyby s každým updatem, pokud se to tedy některé podstránky bude týkat, tak aby se na webu také aktualizovaly informace. Byla by škoda, kdyby se objevovaly překlady článků a zbytek by chátral obalený v pavučinách 10 A to, že někdo vznáší připomínky, v tomto případě já, tak to není přeci nic zlého. I negativní kritika je důležitá, jelikož třeba jako v tomto případě upozorňuje na některé nedostatky, které by stálo za to zlepšit.
icon odpověděl(a)
autobusik
No ved to je ten problem. Toto je skvely web, s velmi dobroubkomunitou, ale mnohe sekcie (Mesta, Tahace, Predlohy...) neboli aktualizovane co vyslo Going East. 7